KAKO ZNIŽUJEMO ESTROGEN IN PREPREČIMO NASTAJANJE SLABEGA ESTROGENA – ESTRONA? DETOKS HORMONOV - MOŠKIH IN ŽENSKIH

 

Detox se dogaja v jetrih. Tam se tudi spreminjajo hormoni. Recimo neaktivni ščitnični hormon T4 se tam pretvarja v aktivnega T3, estrogen se lahko zaradi toksičnosti spremeni v nevaren estrogen, če jetra niso v popolni funkciji. Snov, ki skrbi za dober estrogen je Di-Indolyl Methane, ki ga dobimo pod imenom DIM, kot dodatek k prehrani. Ta dodatek je priporočljiv vsem ženskam s težavami v ciklusu, perimenopavznim in menopavznim ženskam, ter tistim, ki imajo že po naravi estrogensko dominanco. Preventivno bi ga morali jemati tudi moški, da ne bi prišlo do zasičenosti testosteronskih receptorjev z nepravim testosteronom. Ne pozabite! Dober testosteron, ki ga imajo vsi fantje pri dvajsetih, še nikoli ni naredil škode prostati!


Hormoni imajo glavno vlogo pri našem metabolizmu, so kot nekakšni sli, ki narekujejo našim celicam kaj naj delajo in če niso v ravnovesju zbolimo.

Kaj lahko naredimo, če imamo visok nivo estrogena – takoimenovano estrogensko dominanco? Zaradi slabe prehrane, polne hormonov (mleko, meso, plastika, slabe maščobe) ima večina zahodnega sveta resne probleme z visokim estrogenom. Problem je enako pereč pri ženskah, ki imajo močne obline, izrazite prsi, močne menstruacije, migrene … ; kot pri moških, katerim se estrogen tvori v nadledvični žlezi in zaradi previsokega stresa ga proizvajajo veliko preveč. Posledično imajo močno izražene prsi, maščobo okoli trebuha, zamegljene misli in slab libido. Visok estrogen pogojujejo z: rakom prsi in rodil ali prostate pri moških, cističnimi dojkami, nihanji v razpoloženju, nespečnostjo, fibridnimi jajčniki, trdovratno debelostjo, … Zelo pomembno je, da ob previsokem estrogenu dodajate pravilno dozo progesterona, saj je prav progesteron tisti, ki balansira estrogen. Zakisanost organizma in toksičnost jeter sta glavna krivca za previsok estrogen, vendar s pravilno prehrano lahko sami naredimo ogromno.

Hrana s katero znižujemo previsok estrogen:
• LIMONA – v blenderju zmiksamo celo limono, z olupkom vred, ki mora biti seveda organske pridelave. Popijemo vsaj eno takšno limono na dan.
• BROKOLI, ZELENI ČAJ, KURKUMA IN WASHABI so polni Di-Indolyl metana - DIM, zato preprečujejo, neravnovesje in slabo pretvorbo estrogena.
• PESA, GOJI jagode in vsa zelenjava skrbijo, da se organizem postane alkalen in tako, se ne more tvoriti slab estrogen v jetrih.
• VITAMINI SKUPINE B preprečujejo nastanek slabega estrona, ki po definiciji nima dovolj metana. Zato je pomembno, tudi, če smo vegetarjanci, da posebej uživamo vitamin B. Zelo veliko žensk ravno zato, ne more zanositi.
• MSM (organsko žveplo) je prav tako bogat vir metana in nas ščiti pred toksičnostjo jeter in s tem skrbi za dober estrogen.
• ŠAMPINJON je goba, ki jo ob poplavi zdravilnih šitak, reishi, cordicepsa, mitak in drugih, povsem zanemarjamo. Jejte šampinjone in vaš estrogen bo v ravnovesju.
• JOD (Divinita proizvod iz rjave alge, so najboljši možen vir, saj imajo odprto celičnno opno), je najboljše, ker lahko naredite v primeru cističnih dojk ali jajčnikov (vzrok je preveč estrogena). Jemati ga morate vsaj pol leta, rezultati pa so presenetljivi.
• REGRAT, je popolni čistilec jeter, tudi v boju z zlatenico in znatno znižuje preveč estrogena. Jemo ga tudi potem, ko je že odcvetel, samo takrat ga mogoče raje prej poparimo. Naredimo pa si tudi med iz 50 cvetov, ki jih namočimo v 1l ali dva medu in jih pustimo na soncu. Starejša verzija je bila s sladkorjem, sladkorja pa ne jemo, če želimo, da naši hormoni tečejo, kot namazani.