KAKO SO MOŽGANI POVEZANI S ČREVESJEM
4 NEUROTRANSMITORJI
4 stanja neravnovesja črevesja
4 nihanja razpoloženja

Da, možgani so namreč povezani s prebavili. Ne smemo pozabiti na štiri glavne neurotransmitorje, ki nas razdelijo na štiri vrste osebnosti – kadar se pojavi neravnovesje na katerem koli izmed teh štirih področij, pride do reakcije. Neravnovesje dopamina povzroča hlepenje po sladkorju, neravnovesje acetilholina hlepenje po maščobah, GABA hlepenje po beljakovinah (obenem povzroča tudi, da nismo sposobni nadzirati količine zaužite hrane), neravnovesje serotonina pa botruje hlepenju po soli in sladkem.

KAKO SE NA NERAVNOVESJE ODZOVE ČREVESJE

Sindrom razdražljivega črevesja je povezan s tesnobnostjo, ki jo odpravljamo s serotoninom, neurotransmitorjem sreče, ki se ga 60% tvori prav v črevesju.

Naslednja skupina so ljudje, na katere najbolj vpliva dopamin, ta nam daje sposobnost uživanja. Kadar imajo možgani preveč energije, je tudi raven dopamina visoka.. Takrat se poviša količina kisline v želodcu – k temu pripomoreta tudi kofein in sladkor. In obratno, ko smo na smrt utrujeni, tudi užitka ni, potrebujemo več dopamina.

Veliko ljudi je zaprtih, kar je posledica neravnovesja acetilholina. Mišice zapiralke z leti popuščajo, se obrabljajo. Enako velja za požiralnik, ki je lahko čisto malce preveč odprt, pa pride do kislega refluksa. Gre za anatomsko obrabo – ti deli telesa se obrabijo tako kot, recimo, koleno.

Obstajajo tudi ljudje, ki so najbolj pod vplivom GABA. Njih pogosto pesti sindrom razdražljivega črevesja. Zato je pomembno ugotoviti, v katero skupino sodimo, in odpraviti pomanjkanje.

REŠITEV:
Sindrom razdražljivega črevesja lahko odpravljamo s pripravki na bazi serotonina (5HTP je v Burn Out Reset in Good Night mešanici su-perživil); raven kisline pa znižamo, če se umirimo. Velikokrat pa je prav ta diagnoza nepravilna. Zato je dobro narediti test nivoja kisline z dodajanjem HCl dodatka k prehrani (Betain). Prebavila lahko okrepi-mo, če poskrbimo za dovolj spanja, uživamo več encimov, zelenjave, probiotike, lglutamin, se zavedamo na katera živila smo preobčutljivi, in poskrbimo, da tovrstne težave odpravimo.

 

KATERI NEVROTRANSMITOR VAS VODI?


Ravnovesje nevrotransmitorjev vpliva na možganske funkcije, razpoloženje, bolečino in atletske sposobnosti. Skupaj s hormoni v telesu, so skoraj vse funkcije pod nadzorom nevrotransmitorjev. Poleg tega vsakršno vnetje, kot recimo sladkorna bolezen ali celo prediabetes (predhodnik diabetesa), moteče vpliva na proizvodnjo nevrotransmitorjev. Za zdravje in dobro počutje je zelo pomembno, da poskušate preprečiti vnetja in si prizadevate za uravnoteženo količino nevrotransmitorjev. Če se ne prehranjujemo pravilno, možganska kemija ne more biti uravnotežena. Med posledice takšnega neravnovesja sodijo tesnobnost, depresija, nihanje razpoloženja in hlepenje po soli, sladkorju, ogljikovih hidratih ali maščobah. Naštete oblike hlepenja so skladne z neravnovesji v možganih.

Neravnovesje dopamina povzroča hlepenje po sladkorju, neravnovesje acetilholina hlepenje po maščobah, GABA hlepenje po beljakovinah (obenem povzroča tudi, da nismo sposobni nadzirati količine zaužite hrane), neravnovesje serotonina pa botruje hlepenju po soli in sladkem.

Našteta hlepenja so posledica neravnovesja na področju možganske kemije in povzročajo odvisnost. Ljudje vedo, da tega ne bi smeli početi, pa se vseeno opolnoči nabašejo s pokovko, kupijo hrenovko v štručki na ulični stojnici ter jedo v pregrešno dragih restavracijah, kjer jim za večerjo, ki je sestavljena zgolj iz maščob in soli, zaračunajo 150 dolarjev. To je zasvojenost.




SPROŠČATA: ZA BOLJŠE SPANJE

GABA

Povezujemo ga s strahovi in tesnobnostjo. Če se počutite preobremenjene, imate premalo GABA. Taurin je aminokislina, ki pomirja živčni sistem, saj podpira GABA proizvodnjo. Taurin pomaga vašemu telesu pri nadzorovanju tesnobe tako, da vam misli ne bodo pobegnile izpod nadzora. Tako boste hkrati ustavili sproščanje kortizola in adrenalina, ki sta običajno povezana s stresom in tesnobo. Taurin najdemo v živalskih proizvodih in pomanjkanje taurina je dobro znan problem vegetarijancev. To pomanjkanje vodi v neravnovesje nevrotransmitorjev in večjo stopnjo strahu, stresa in nezadovoljstva.

Namig: za sprostitev zvečer pojemo nekaj ogljikovih hidratov

SEROTONIN

Je nevrotransmitor dobrih občutkov ter vpliva neposredno na razpoloženje in čustva. Ta nevrotransmitor je potreben za optimalno delovanje možganov. Nizka raven serotonina je povezana z depresijo, jezo, obsesivno-kompulzivnimi motnjami, nespečnostjo in samomori. Serotonin igra tudi vlogo pri bolečini, uravnavanju telesne temperature, krvnem tlaku in delovanju hormonov. Z njim zaspimo in smo zjutraj dobre volje. Jemljemo ga v obliki 5HTP, ki je lahko tudi izvleček Grifonije) in obvezno skupaj z B kompleksom. Deluje kot antidepresiv, vendar brez stranskih učinkov. NE SMEMO PA GA JEMATI SKUPAJ Z ANTIDEPRESIVI! Povečanje serotonina, zmanjšuje bolečino, apetit, daje notranji mir in omogoča, da lahko dobro spimo. Serotonin dviguje razpoloženje, pomaga nam v sivih dneh, če se ne znamo več sprostiti.

Če ne spimo dovolj ali smo ves čas pod hudim stresom naše telo želi s serotoninom polno hrano. Čokolada je zato naravnost idealna.

Sicer pa dviguje serotonin tudi meso in je dober nadomestek za čokolado. Druga stvar v čokoladi, pa je na psihičnem nivoju oziroma na čustvenem. Občutek pomanjkanja ljubezni nam ravno tako krade serotonin in lahko, da ga nadomeščamo tudi zaradi tega. Serotonin lahko primerjamo z gorivom v motorju. Če ga je preveč, zalije motor in ta zataji, če ga je premalo se ne premakne. Torej je prava mera še kako pomembna. Spanje je za proizvodnjo serotonina ključnega pomena. Če ne spimo dovolj, ali je spanec rahel bo tudi serotonin izredno šibek. Glavni razlog, da se po prepiti noči zjutraj počutimo mačkasi, utrujeni je, da se nam je zaradi alkohola skrajšala REM faza spanja in nismo mogli proizvesti dovolj serotonina.

DOBIMO GA:
pri nas se ne da kupiti čistega 5HTP ja, mi pa smo ga primešali v terapevtskih dozah v mešanici: Burn Out Reset in Good Night.

POŽIVLJATA: ZA VEČ ENERGIJE ZJUTRAJ

DOPAMIN

Povezan je z vsemi vrstami odvisnosti, je vezan na ugodje, motivacijo in evolucijo možganov; če ga je preveč povzroča motnje pozornosti, slab spomin in psihoze. Če imate premalo dopamina se počutite nemotiviranega, brez energije, s slabo koncentracijo in nizko spolno slo. Raven dopamina je zelo občutljiva na pomanjkanje spanja, stres, sladkor in kofein. Na dopamin neposredno vplivajo oksidativni stres in vnetja. Zagotovite zadosten vnos antioksidativnih snovi, kar vam bo pomagalo doseči optimalno raven dopamina.

Namig: za dvig dopamina jemo beljakovine za zajtrk


Dopamin se tvori iz aminokisline tirozin. Živila, ki vsebujejo tirozin, so med drugim mandlji, avokado, mlečni izdelki, meso in sezamova semena. Kot dodatek pa je najbolj priporočljivo jemati superživilo MACUNA v ekstraktni obliki, ki vsebuje dober delež L-dopa.

DOBIMO GA:
v mešanici Burn Out Reset, ki uravnava energijo za ves dan!

 

ACETILHOLIN

Odgovoren je za spomin, optimalno delovanje možganov in krčenje mišic. Acetilholin vpliva tudi na srčni utrip, prebavo, izločanje sline in funkcijo mehurja. Bolniki z Alzheimerjevo boleznijo izgubijo skoraj 90 odstotkov normalnega nivoja acetilholina. Ta nevrotransmitor izboljšuje tudi število in občutljivost inzulina. Zelo pomemben pri velikih fizičnih obremenitvah. Spodbudimo ga s holinom ( vitamin B8), ki hkrati pomaga tudi pri razgraditvi maščob. Največ ga je v jajcih, soji in drobovini. Vendar ga težko dobimo na tak način zadostno količino, če ga organizmu manjka.

Avtor prispevka: Ariana Vetrovec