IZGORELOST V NADALJEVANJKAH ...
PRVA FAZA IZGORELOSTI ALI UTRUJENA KRALJICA

 

Ali še vedno mislite, da je to vrlina???

Rezultat tega pa je:
ZERO, NULA energije. Zakaj to omenjam? Ker je to eden izmed krasnih popotnic na poti k izgorelosti. Enostavno ne zmoremo vsega in ni nam treba vsega in zato moramo kdaj reči ne.


» V stresu nismo nič zaradi drugega kot zaradi prevelikih pričakovanj. »To je rekel Dalaj Lama


Kaj pa je prva faza izgorevanja, ki smo si jo nagrmadili na glavo?

• Jemo sladkor ali spijemo po službi vsak dan en kozarček vina, piva …, pijemo več kot eno kavo dnevno, si dneva ne moremo predstavljati brez sladkorja ali kruha?
• Hodimo spat kasneje kot ob enajstih in se takrat šele ponovno aktiviramo, vmes pa imamo čez dan vsaj eno krizo energije.
• Zjutraj se zbujamo izčrpani, oziroma rahlo depresivni, vendar se čez nekaj ur že ufuramo v vsakodnevne obveznosti.
• Nimamo časa za prijatelje, zmenke, sploh smo čedalje bolj asocialni.
• Delo vlačimo domov in z njim obsedimo pozno v noč.
• Imamo male otroke, skrbi, starše, ki so bolni ….
• Čez vikend smo extremno aktivni ali pa preždimo na kavču.
• Ne vemo kaj je sproščanje, oziroma to zamenjujemo za šport in televizijo.

Po vsej verjetnosti vsega tega niti ne opazite. Jaz nisem! Zdelo se mi je malo slabše obdobje, ki bo vsekakor minilo … in tako sem neumorno šibala dalje. Organizacija družinskih praznovanj, mala malca, kdo bo šel po mamo v Berlin? Ja, jaz, kdo pa še zna tako dobro voziti avto. Selitev bivšega? Ja mu bom pa ja pomagala, saj revež sam res ne zmore. Urejanje vikenda na morju, pospravljanje hiše, košnja trave, učenje z otrokom, ki mu v tretjem letniku ne gre; aja, saj imam še službo! Ja, v službi sem pa pač ves ostali čas. Spim? Ja, saj ne rabim več kot pet ur.

POSLEDICE:
Nočni hormon melatonin, ki je naš največji varuh imunskega sistema in antioksidant, ni imel možnosti opraviti svoje naloge. Prvič zato, ker on dela med enajsto in eno ponoči in drugič, ker se lahko aktivira šele, ko nam pade kortizol – hormon stresa, kar pa je praktično nemogoče, saj sem ga navila do plafona in ga podmazala še s sladkorjem. Le kdo bi hotel spati? No, potem pa so tu še drugi nočni hormoni: rastni hormon, ki nam daje vitalnost in mladostni videz, moč mišic in uma – tudi ta ni imel priložnosti, da se obnovi; pa oksitocin, hormon druženja oziroma potrebe po povezanosti, objemih, hormon orgazma – tudi on počasi čuti, da nekaj ni v redu in počasi usiha; da o seratoninu, hormonu sreče in našemu naravnemu antidepresivu sploh ne izgubljamo besed, ker tudi slučajno nisem dobila ne dnevne ampak verjetno že več mesečne doze. Imam pa močan hipotalamus – računalnik, ki dirigira hormonom in zato sem še kar pri močeh.

Vsaj domišljam si, da sem. In to je še en kamen spotike na poti izgorelosti. Da si naredimo krasen film v glavi in imamo to sposobnost, da sami sebi lažemo, da bo jutri popolnoma drugače.

Zdaj smo obdelali samo hormone in to samo nočne. Čez dan pa ni nič boljše. Stres intenzivno porablja zaloge magnezija, vitamina C, B12, B5, pritiska na ščitnico in na spolne hormone. Ob visokem kortizolu smo mogoče v službi hiper storilni, privatno, pa nam to meša našo naravo. Ženske, ki bi morale biti frfotajoče, se obnašamo gospodovalno, agresivno in to se zgodi zato, ker nam preaktivna nadledvična žleza proizvaja večje in večje presežke moških hormonov, s tem dobimo fokus, zgubljamo pa tisti naboj zaradi katerega se je moški v nas zaljubil. Korakamo kot Hitler po stanovanju, menjamo svečke in se jezimo nad moško populacijo. Nič bolje, pa se ne godi moškim. Njih visoki kortizol obdari z prsmi, tako, da se ne ve več kdo nosi modrček v hiši, ob tem pa jim njihova odločnost razblini in obležijo na kavču, brez neke pretirane volje. Še hujša pa je slovenska verzija prve stopnje: oba cel vikend kolesarita v najhujši vročini in se dobesedno izmozgata. Zvečer pa padeta v posteljo vsa srečna, da sta nekaj dobrega naredila zase.

Taki primerki to stopnjo preskočijo in jih po glavi useka šele druga …. Kaj je druga stopnja, pa napišem drugič …. Medtem pa furajte dalje. Bo ravno prav vroče za kakšne hude adrenalinske podvige. Recimo tek na Stol in naslednji dan pade Grintavc?????

Tole je en brzinski vprašalnik, da vidite, ali ste ali niste dosegli prve stopnje:

1. Delate po cele dneve?
2. Imate intenzivne treninge ali si nikoli ne vzamete časa za počitek?
3. Vaša želja po sladkem, ogljikovih hidratih ali alkoholu je na dnevnem redu?
4. Se oddahnete šele proti večeru, ko pojeste nekaj od prepovedanega?
5. Se vam je začel delati trebušček – »mišelinka« okoli trebuha in je nikakor ne morete izgubiti?
6. Ste bolj aktivni zvečer kot zjutraj?
7. Se imate za nočnega ptiča in ste takrat najbolj storilni?
8. Vaše razpoloženje niha glede na cikluse v mesecu (ženske)?
9. Niste več toliko storilni in zbrani kot nekdaj? (moški še bolj dramatično)
10. Hodite spat po enajsti uri zvečer?